Princezna ohně (1997) - Shannon Drake

 


Autorka: Shannon Drake

Anglický názov: Princess of fire (1989) 


Český názov: Princezna ohně (1997)


Slovenský názov: nevyšlo 


Obdobie príbehu: Anglicko


Počet strán: 415 


Séria: Rytíř ohně (1999)


Vydavateľstvo: Domino 


Žáner: historický a ľúbostný román 

 

Poznámka: Túto knihu som zháňala dlhé roky a vždy som ju túžila niekde objaviť. Podarilo sa mi to až nedávno, kedy som si ju všimla na bazoši. A tak sa mi splnil sen ohľadne skompletizovania tejto autorky, pretože táto kniha bola posledná, ktorú som od nej ešte nemala. A po prečítaní knihy môžem smelo vyhlásiť, že som šťastná, že sa mi ju podarilo uchmatnúť. Ako, to už býva niekedy zvykom, aj tu som hľadala v príbehu hlavnú hrdinku so zlatými vlasmi, ale v skutočnosti mala Fallon čiernu záplavu. :) 

 

Link na knihu:  https://www.databazeknih.cz/knihy/fire-princezna-ohne-9539

 

Hodnotenie: **** (veľmi dobré)

 

Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

 

Hrdá princezná s bojovným duchom, ktorá sa nikým nenechala zlomiť ani pokoriť, až dokým nestretla rovnako hrdého a oveľa silnejšie bojovníka Alarika. 


Fallon je dcéra Harolda Goodwinsona, ktorý by sa rád stal kráľom Anglicka a zaujal miesto po Eduardovi Vyznávačovi. Avšak po tomto sne túži aj vojvoda Vilém Dobyvateľ a odmieta si priznať akúkoľvek porážku. Fallon každý považuje za princeznú, aj keď jej otec ešte nie je oficiálne kráľom a všetci naokolo ju rozmaznávajú a milujú. Alarik je muž činu, žiadny romantický princ, ktorý sa v láske horko sklamal a tak sa po smrti svojej manželky a dieťaťa pred ňou uzavrel na dlhé roky. Je pravou rukou vojvodu Viléma Dobyvateľa a prakticky je mu zaviazaný životom. Od prvého momentu, ako sa stretne s Fallon ku nej cíti magickú príťažlivosť, ale ona robí všetko preto, aby si ho znepriatelila a aby mu znepríjemnila jeho pobyt v Anglicku. Doslovne sa ukáže všade, kde je on a prenasleduje hlavného hrdinu na každom kroku, pričom je ako jeho tŕň v päte. I napriek veľkému nepriateľstvu a potrebe vzájomne spolu bojovať medzi nimi preskočí iskra a zažijú spolu krátky nenaplnený románik. Po rokoch sa Fallon zasnúbi s mladým a romanticky založeným Delonom, ktorý ju veľmi miluje, ale ona ku nemu necíti žiadnu vášeň. Po smrti svojho otca Harolda, ktorý sa medzitým stal anglickým kráľom sa jej hnev ešte vystupňuje a ona prisahá krvavú pomstu. Ich cesty sa odlúčia kvôli nepokojom panujúcim v celom Anglicku a ona znova stretáva svojho odvekého nepriateľa, ale aj spasiteľa Alarika. Veľmi ho túži nenávidieť, ale súčasne ju neuveriteľne priťahuje a proti jeho mužnosti je úplne bezbranná. Avšak statočný muž po toľkých útrapách, ktoré mu v živote pripravila sa ju rozhodol dať svojmu priateľovi Falstaffovi, ktorého oba v sebaobrane vážne zraní. Alarik si ju po tomto pokuse neváha zotročiť, zneuctiť a donútiť kľačať na kolenách. Fallon je však bojovníčka, ktorá sa pred ním nemieni skloniť a ani sa mu dobrovoľne oddať. I napriek tomu, že ju Alarik zachránil niekoľkokrát pred zmrzačením, zneuctením, ona mu nevedela byť vďačná a neustále na jeho hlavu privolávala kliatby. Hlavní hrdinovia sú obaja veľmi tvrdohlaví a neustále proti sebe bojujú, všetkým čo majú po ruke a ani jeden z nich nechce ustúpiť a podriadiť sa tomu druhému. Práve preto sa nevyhnú viacerým útokom, podrazom, omylom, urážkam či poníženiu. Fallon od svojho milenca neustále uniká a Alarik ju musí nonstop ochraňovať pred niekým alebo niečím a polovici knihy priväzovať nahú k svojej posteli. Fallon je tak nádherná, že dokáže svojim zjavom poblázniť každého muža a skoro každý muž po nej neskonale túži, no ona sa nikomu nechce podriadiť. Alarika mi bola až často ľúto, lebo jeho divoká kráska neustále niečo vyviedla a on ju musel z každej šlamastiky zachrániť a ona mu namiesto toho sypala popol na hlavu a priala si vidieť jeho mŕtvolu. Obaja hrdinovia si často nadávali a používali vulgárny slovník, niekedy sa až fyzicky napádali a spôsobovali jeden druhému i bolesť. Veľmi dlho trvalo, kým si obaja uvedomia, čo ku sebe naozaj cítia a že nenávisť je len druhé meno pre nekonečne oddanú a magickú lásku. 


Postreh: Tento román opisuje veľa zo skutočnej histórie a popisuje reálne situácie, takže ak niekto čaká len sladkú romantickú zápletku, kniha nie je pre neho. Hlavní hrdinovia sa k sebe správajú ako dva supy, ktorí sa bijú o svoju korisť, nadávajú si, preklínajú sa, vášnivo sa milujú, ale aj nenávidia a prakticky stále proti sebe bojujú a to takmer až do poslednej kapitoly. Najprv som nevedela pochopiť, ako Alarik mohol Fallon niekomu len tak podhodiť, keďže sa považoval za čestného muža. Fallon mi zasa prišla niekedy až prehnane hysterická a urážlivá, lebo si stále odmietala priznať pravdu a neustále sa snažila ísť po stopách svojho otca, čiže to bola taká ,,princezná v nohaviciach." Alarikovi nedala ani šancu, aby sa prejavil, okamžite ho zatratila a robila mu zo života už ako malé dievča peklo. Autorka prakticky nasadila hlavného hrdinu vždy včas, aby sa jeho anglickej ruže nijaký muž nedotkol. Výnimkou bol záver, kedy sa Fallon po uzavretí dohody so svojim nemilosrdným bratrancom Erikom utkala v súboji takmer polonahá a reálne jej hrozilo, že sa jej zmocní. Vtedy som až tŕpla, ako sa hlavná hrdinka zachová, keďže si myslela, že Alarik zomrel jeho rukou (a ona už nemala dôvod žiť), ale nakoniec jej milovaný ožil a svoju drahú princeznú znova zachránil. Knižka má cez štyristo strán, no podľa mňa bol príbeh trošku viac naťahaný a úplne by stačilo, ak by mu dala takých tristo osemdesiat. Predposledné strany, kedy sa musela hlavná hrdinka obnažiť pred svojimi nepriateľmi a polonahá bojovať s mečom v ruke so svojim bratrancom by som úplne dala preč, lebo ma to rušilo a mala som pocit, že to je umelo vsunutá scéna. Inak sa mi kniha páčila, prečítala som ju počas dvoch dní a som naozaj rada, že sa mi dostala do ruky a ja som si ju mohla zaradiť do svojej knižnice. 

 

Foto: net, text: pb

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára