Deset důvodů, proč tě miluji (2012) - Julia Quinn

 

Autorka: Julia Quinn 

Anglický názov: Ten things I Love About You   (2010)

Český názov:  Deset duvodu proč Tě miluju (2012)

Slovenský názov: nevyšlo 

Obdobie príbehu: Anglicko

Počet strán: 288

Séria: Bevelstoke: Tajné denníky Mirandy Cheeverovej (2008), Laska v nebezpeči  (2011),

Vydavateľstvo: Ikar

Žáner: historický a ľúbostný román, erotika

Hodnotenie: *** a trištvrte (lepší priemer)

Link na knihu: https://www.databazeknih.cz/knihy/bevelstoke-deset-duvodu-proc-te-miluji-131012

Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

Tak v poslednom diely sa stretneme s očarujúcim Sebastiánom Greyom, ktorého všetci vnímajú len ako nadmieru príťažlivého a zábavného spoločníka, lenže on ma pred svetom nejedno tajomstvo.  (Už v druhom diely som si ho zamilovala a tak som bola nesmierne zvedavá na hrdinku, aká mu priradí autorka, avšak musím podotknúť, že som sa trosku sklamala). Slečna Annabel Winslowová je vskutku dáma s postavou Venuše, plne zmierená s osudom - stať sa ženou starého a zvrhlého grófa Newburyho, ktorý je vonkoncom strýkom Sebastiána. Annabel sa snaží zachrániť svojich početných súrodencov a tak niet divu, že ma zviazané ruky vo vyberie manžela. A skutočne by sa zaviazala vernosťou mužovi, ktorým pohŕda, nebyť jeho synovca Sebastiána, s ktorým sa zoznámi za nepriaznivých okolností na vresovisku, kde ju vášnivo pobozká. (Sebastián nemá ani potuchy, že ide o strýkovi nevestu, no neskôr sa s tým musí popasovať, pretože krutý gróf Newbury sa jej odmieta vzdať. (Annabel mi bolo aj ľúto, jej starnúci snúbenec sa k nej choval opovrhnutia hodne, neváhal ju obťažovať, dokonca sa ju pokúsil zneuctiť, avšak čo mi na nej nerezonovalo bola jej húževnatosť. Hoci ju autorka opísala ako nebojácnu ženu, čakala na svojho záchrancu, aby ju dostal z každej šlamastiky. Akurát na konci príbehu ukázala svoju nezlomnosť, inak celkom útrpne znášala všetko čo jej osud priniesol do cesty. No vďaka Sebovi to mala podstatne ľahšie a životom sa mohla pretĺkať jednoduchšie, lebo o jej ochranu sa neváhal pobiť s celým svetom). Sebastián bol v každom smere úžasný, mal charizmu, nechýbala mu inteligencia, dôvtip, šarm a ani talent ci dokonca skromnosť. (Máloktorý človek by v jeho prípade nezatúžil po popularite. A preto sa mi k nemu ustráchaná Annabel veľmi nehodila, aj keď mu navonok rozumela. Veľmi sa mi páčila babička Annabel, ktorá mala svoj štýl a počas celého príbehu chrlila perlu jednu za druhou až celu knihu oživila. Tiež mi bola sympatická Louise, sesternica Annabel, dokonca oveľa viac než hlavná hrdinka, ktorá na mňa napriek všetkej tej všade omieľajúcej zmyselnosti pôsobila tak nejako tuctovo. A čo sa týka grófa Newburyho, ten si vôbec nezaslúžil prežiť po tom ako sa k svojim blízkym zachoval, aj keď sa postaral o Sebastiánovo vzdelanie. Celkovo sa mi príbeh páčil viac než druhý diel, nechýbal mu povestný humor a samozrejme šťastný koniec.

Foto a text: pb


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára