Malá morská víla (2023) - dobrodružný, fantasy, muzikál, rodinný

foto: net 


Filmové parametre: 

Originál názov: The Little Mermaid 

Preklad: Malá morská víla 

Čas: 135 minút 

Krajina: USA

Rok: 2023

Žáner: dobrodružný, fantasy, muzikál, rodinný, 

 

Technické parametre: 

Hudba: Alan MenkenLin-Manuel Miranda

Kamera: Dion Beebe

Predloha:  Hans Christian Andersen 

Réžia: Rob Marshall

Scenár: Jane GoldmanDavid Magee

 

Herecké obsadenie:

Halle Bailey - Ariel 

Jonah Hauer-King - Princ Erik 

Javier Bardem - Kráľ Tritón 

Melissa McCarthy - Uršuľa 

Jessica Alexander - Vanessa

 

Hodnotenie: 4/5 (veľmi dobré) 

 

Film: https://www.csfd.cz/film/954332-mala-morska-vila/prehled/

 

Výstraha!!! Popis filmu nižšie spomina detaily!

 

Kto by nepoznal príbeh o zvedavej morskej víle Ariele, ktorú väčšina z nás mala možnosť vidieť v animovanej podobe, keď sme boli ešte deťmi? O to väčšmi som sa nevedela dočkať jej filmového spracovania, do ktorého som išla s veľkými očakávaniami. Scenár sa drží knižnej predlohy od dánskeho rozprávkara Hansa Christiana Andersena a nemá nás prakticky ničím prekvapiť, až na herecké obsadenie v podobe hlavnej ženskej hrdinky Ariely (Halle Baileys tmavšou pleťou. Mne osobne vôbec neprekážalo, že malá morská víla nie je bledá ako porcelán a vítala som túto príjemnú zmenu. Navyše herečka, ktorá ju stvárnila je naozaj veľmi pekná a podľa  mňa sa na svoju rolu hodila. Aj v prípade princa Erika (Jonah Hauer-King bola voľba na herca veľmi dobrá a obaja pôsobili na plátne presvedčivo a sebavedomo. Nakoľko sa spomína, že ide nielen o muzikálový príbeh, nesmú v ňom chýbať krásne piesne, bez ktorých by táto filmová rozprávka pôsobila akoby bez života. Čo ma však pri pozeraní rušilo, boli najmä tmavšie odtiene pozadia a atmosféry, kedy som mala pocit, že sa pozerám cez nejakú clonu a chýbali mi pri ňom živšie farby. Taktiež som emočne prežívala, keď Ariel stratila hlas, nakoľko som ten pocit zažila a viem, aké to je pre človeka ťažké stať sa odrazu nemým... Čo sa týka príbehu, každý by si mal spraviť názor sám za seba, ale mne osobne sa celkom páčil, aj keď bol trošku netradičný. 





Fotogaléria: 



























Foto a text: pb 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára