Čierny jazdec - Jude Deverauxová (2000)

foto: pb 

Autorka: Jude Deveraux

Anglický názov:  The Raider (1987)

Český názov: Mstitel (1998) 

Slovenský názov: Čierny jazdec (2000) 

Obdobie príbehu: 1766

Počet strán: 300

Séria: Montgomeryovi 

Vydavateľstvo: Ikar 

Žáner: historický a ľúbostný román

Hodnotenie: 4/5 (veľmi dobré) 

Kniha: https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/montgomeryovi-cierny-jazdec-112145

Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

Alexander Montgomery je celkom slušný chlap, ktorý nielen dobre vyzerá, ale nechýba mu  rozum a ani majetok. Jeho dvaja starší bratia Adam a Kit sú rodení dobrodruhovia a tak je práve na ňom, aby zachránil mestečko Warebrooke od chamtivého manžela svojej nepôvabnej sestry. Alex sa za pomoci svojho dobrého priateľa a Rusa Nicolasa Ivanovitcha preoblečie za tajomného Čierneho jazdca, aby dal príučku napareným Angličanom, ktorí zotročujú ľudí, ako je on. Čoskoro sa stretáva s očarujúcou Jessikou Taggertovou, ktorá ho hneď v prvý deň vysmeje a od samého začiatku sa k nemu správa drzo a nadradene. Jessika nie je žiadna krehká kvetina, je zvyknutá tvrdo pracovať s spolu so svojou sestrou Eleanor sa stará v starej chatrči o svojich mladších súrodencov. Keď narazí na Čierneho jazdca, o ktorom počula desivé historky, spočiatku ho znenávidí, ale neskôr po ňom začne túžiť. Veľmi dlho trvá, kým Jess zistí, kto je v skutočnosti muž, ktorému darovala svoju nevinnosť a keď sa nakoniec rozhodne vydať za Alexandra, ktorého považuje za nemohúceho, na svetlo vyplávajú udalosti, ktoré poriadne oboma hlavnými postavami zamávajú... Príbeh to bol pekný aj vtipný, ale našla by som zopár múch. Jessika mi prišla príliš nerozhodná vo vzťahu k Alexandrovi/ Čiernemu jazdcovi, pretože najprv sa dušovala, ako jedného ľutuje a druhého nenávidí, akoby ani sama nevedela, čo vlastne chce. Taktiež sa nedalo povedať, že by išlo o veľmi počestnú ženu, nechala sa oblapkávať kade-kým a nesprávala sa ani ako dáma. Alexander bol síce pobláznený Jessikou, ale zároveň by nemal problém zviesť inú ženu a stráviť s ňou vášnivú noc. Po Jessike prahlo toľko mužov, až mi to niekedy prišlo úsmevné a podaktoré situácie v knihe boli zveličené. Nechcelo sa mi veriť, že Jessike tak dlho trvalo, kým zistila za koho sa v skutočnosti vydala, ale nepáčilo sa mi ani to, ako pohŕdavo sa správala k Alexandrovi aj napriek tomu, čo pre jej rodinu spravil. Neraz mi hlavného hrdinu prišlo ľúto, pretože Jess nešetrila slovami a jej strely boli presne mierené. Jessika sa neraz prejavovala ako samoľúba husička a liezla mi tým na nervy. Viac ma zaujala jej sestra Eleanor a Nicolas, o ktorých by som si rada prečítala ich príbeh lásky. 

Foto a text: pb  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára