Túžba srdca - Johanna Lindsey (1998)

 

Autorka: Johanna Lindseyová

Anglický názov: Heart´s Aflame (1987) 

Český názov: Otrokyně (2000)

Slovenský názov: Túžba srdca (1998) 

Obdobie príbehu: Nórsko, 873 pred Kristom 

Počet strán: 246

Séria: Vikings Haardrad - Ohne v zime (2010) , Neklam svoje srdce (2001) 

Vydavateľstvo: IKAR

Žáner: historický a ľúbostný román, erotika, severská sága  

Poznámka: Toto dielo bola moja druhá kniha v živote z edície historických románov a tak mám na ňu tie najkrajšie spomienky. Dostala som ju v čase,  keď som nemala ešte ani jedenásť rokov, bola som so svojou tetou v nákupnom centre v Tescu v Petržalke, kde som si ju vybrala spomedzi všetkých ostatných. Súčasne s ňou som si domov vzala aj knihu Leopard a Orchidea od Kathleen E. Woodiwisovej. 

Hodnotenie: **** (veľmi dobré) 

Link na knihu: https://www.databazeknih.cz/knihy/viking-haardrad-family-otrokyne-9966

 Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

Kristen Haardradová zdedila odvahu po svojej matke a je presvedčená, že dokáže poraziť kohokoľvek. Jedine pred dobiedzavým Dirkom, ktorý sa s ňou túži oženiť za každú cenu sa musí mať neustále na pozore. Jediná cesta, ako sa od neho oslobodiť je odísť z Nórska. V preoblečení za chlapca sa vydáva spolu so svojim bratom Seligom, bratrancami a priateľmi na výpravu, ktorá sa až neskôr ukáže ako lúpežná. Šťastie im nepraje, zajmú ich saskí muži a ona sa spoločne s ostatnými musí podriadiť lordovi Royceovi. Tomu Vikingovia zavraždili a znásilnili milovanú Rhonu a preto im odmieta dôverovať. Čoskoro je jej totožnosť odhalená, ale ona sa odmieta vzdať.

,,Mohol by som si ťa vziať, Kristin a prinútiť ťa, aby si sa za mňa vydala," upozornil ju ticho. ,,Odmietla si toľko nápadníkov, že tvoj otec by mi ťa dal za ženu, keby som ťa zneuctil. Podobné prípady sa už neraz stali." (str. 8) 

Čiernovlasý Sas sa má najprv pred  severskou kráskou na pozore, pretože ju považuje len za ľahkú ženu bez cti. Keď zistí pravdu, zatúži po nej a podľahne nespútanej vášni. Kristen nepatrí medzi hanblivé ženy a dáva mu najavo svoje city - lásku, ale aj nenávisť. Celkom ľahko sa zmieri so svojim novým domovom, aj povinnosťami, ale odmieta sa vzdať svojej pomsty. Je presvedčená, že Royceov bratranec môže za smrť jej brata Seliga a preto sa ho pokúša zabiť. Jej pokusy nevychádzajú, čo ju rozčuľuje, možno rovnako ako reťaze, ktoré ju núti saský lord nosiť. Práve preto medzi sebou neustále bojujú, dokazujú si, kto je v presile a dostávajú sa do situácií, ktoré ohrozujú ich život. 

,,Nemám v úmysle vyspať sa s kurvou Vikingov!" Kristen ešte nikto nikdy takto neurazil. Už-už mu to chcela povedať, vtom sa však zháčila a zamyslela sa nad významom jeho slov. (str. 64) 

Je síce zasnúbený, ale odmieta sa vzdať svojej krásnej otrokyne a vyžaduje si od nej vernosť. Royce má viacerých nepriateľov, pretože je obľúbencom saského kráľa Alfréda. Hoci Kristen nedokáže veriť, jej lojálnosť sa naplno preukáže, keď ho postrelí šíp a ona riskuje život, aby ho zachránila. V tom čase sa v pevnosti zjavuje jej brat Selig a ona sa mu zverí so svojimi citmi. Po čase sa pred pevnosťou ocitajú jej nahnevaní rodičia, ktorí chcú pomstiť zneuctenie svojej dcéry. Royce si s jej otcom Garickom zmeria sily, prevetrajú svoje zbrane, ale ani jeden toho druhého nedokáže pripraviť o život. Nakoniec si Royce uvedomí, že práve vďaka Kristen sa jeho minulosť stala už len chabou spomienkou. 

,,Ale, on je zranený ..." začala Kristen, no Eldred ju prerušil. ,,Vykrváca, a ty takisto, keď s tebou skončím." Keď to Royce počul, pokúsil sa vzoprieť, no jeden z Eldredových mužov ho omráčil rukoväťou svojho meča.  (str. 221)  

Postreh: Kristen bola oproti svojej matke skutočná bojovníčka, možno práve aj tým, že mala urastenejšiu a pevnejšiu postavu. Hoci boli obe hlavné ženské postavy v približnom veku, jej dcéra sa chovala rozumnejšie a nedostávala sa svojou ľahkomyseľnosťou do toľkých problémov. Trochu mi liezla na nervy Royceova sesternica Darelle, ktorá sa chovala skutočne prehnane povýšene, ale možno aj o jej príbehu lásky, by som si rada prečítala. Som rada, že sa nakoniec všetko vyjasnilo a Kristen zobrala na milosť Royceovho bratranca Aldena, ktorý bol v skutočnosti veľmi milý chlapík. Príbeh o Kristen a Royceovi sa mi páčil viac, než kniha o jej matke Brenne a otcovi Garickovi. Každopádne odporúčam si prečítať všetky tri diely a najlepšie poporiadku, pretože ak jeden vynecháte, tak nebudete vedieť rozlíšiť postavy v knihe. 

Foto a text: pb 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára