Lokaj a ja (2021) - Valerie Bowman

 

Autorka: Valerie Bowman 

Anglický názov: The Footman and I, 2020

Český názov: Lokaj a ja (2021) 

Obdobie príbehu: Londýn, 1814, 

Počet strán: 236

Séria: Klub lokajov: Paholok a ja (2023), Komorník, ktorý ma miloval (2023), Skrotený vikomt (2023)

Vydavateľstvo: Ikar  

Žáner: historický a ľúbostný román, erotika, humor, 

Hodnotenie: 3,5/ 5

Link na knihu: https://www.databazeknih.cz/knihy/klub-lokaju-klub-lokajov-lokaj-a-ja-479792?orderBy=new&str=2

Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

Keďže som sa už predtým stretla s tvorbou tejto spisovateľky, neočakávala som pridlhé opisy a ani mimoriadne zvraty v deji a prakticky som dostala naservírované čo som si objednala. V prvej časti príbehu sa stretneme s urodzeným lordom Lucasom Kendallom, ktorý sa rozhodne uzatvoriť stávku so svojimi troma priateľmi: vikomtom z Claytonu, markízom z Bellinghamu a vojvodom z Worthingtonu. Čestný a spravodlivý Lucas mal hneď zopár dôvodov rozohrať nebezpečnú hru a jedným z tých najhlavnejších bolo nájsť si ozajstnú lásku. Netúžil iba po peknej a bohatej neveste, ale aj po žene, ktorá bude priateľská, úprimná, láskavá a bude milá k služobníctvu. A keďže už raz dostal od jednej košom tesne pred svadbou, rozhodol sa počínať rafinovanejšie. Do svojej novej role lokaja sa naplno vžije v dome svojho priateľa Claya, kde sa stretne s otvorenou a zábavnou slečnou Frances Whartonovou, ktorá ho očarí od prvého okamihu, ako sa spolu ocitnú v izbe osamote. Lucasa mladá dáma doslova fascinuje, pretože dosiaľ jej podobnú nepoznal a od začiatku je pre neho vnútorne ťažké vžiť sa do svojej role poddaného a klamať svojej vyvolenej do očí. Trochu mi bolo chudáka Lucasa ľúto, bol to správny chlap a hlavná ženská hrdinka sa k nemu správala miestami ako fúria, ale nepredbiehajme. :) Frances nebola rozhodne bežná mladá dáma z urodzených kruhov, otvorene sa vyjadrovala k politike, k smotánke, nebála sa tajne vytrácať v knižnici, kde si spočiatku vychutnávala rozhovor s preoblečeným sluhom a neskôr aj jeho bozky a odvážne dotyky. Zo svojej dobrej povesti si veľkú hlavu nerobila, netajila sa nechuťou vstúpiť do manželstva a už vôbec ju netešila predstava, že by sa mala vydať za nudného sira Reginalda. Lenže celé jej veno jej otec prehral v hazarde a neostávalo jej nič iné, ako uzavrieť svadbu z rozumu. To by jej však nemohol popliesť hlavu pekný sluha, ku ktorému začína cítiť čoraz väčšiu náklonnosť. Jej city sa zásadne zmenia, keď prepukne pri jednej nečakanej príležitosti kto je Lucas v skutočnosti a ona zistí, že je to muž, ktorým pohŕda kvôli zákonom týkajúcich sa pracujúcej triedy. Musím skonštatovať, že ku koncu mi Frances už pekelne liezla na nervy, niekedy sa správala priam detinsky a v duchu som obdivovala Lucasa, že ju tak veľmi miluje a je ochotný sa pred všetkými znemožniť. A možno, keby nebolo Lucasovho dobrého priateľa, tak by sa Frances nerozhýbala a dopustila by, aby zamilovaný lord Kendall z jej života navždy odišiel. V diele som sa stretla so situáciami, ktoré mi prišli občas nevyjasnené, ako to bolo v prípade slúžky Albiny, ktorá Frances podrazila a tá jej to bez mihnutia oka odpustila alebo kedy sa rozoberali zákony, ktoré boli nosnou časťou príbehu, ale veľa som sa o nich žiaľ nedozvedela. Sem tam sa mi tiež stalo, že sa niektoré idúce myšlienky za sebou opakovali a keďže knižka je pomerne útla, sotva by sa dalo povedať, že by sa dej zbytočne naťahoval. Ku koncu knihy som zostala zaskočená, pretože som nečakala, že sa z Frances stane siréna, ktorá znenazdajky prepadne Lucasa v miestnosti, nevediac sa udržať, rozhodnutá s ním stráviť vášnivú noc. Ja si síce na erotiku nepotrpím, samozrejme sa jej v historických románoch nevyhnem a pokiaľ ide o stredoveké príbehy tam mi ani neprekáža, ale predsa len išlo o neskoršie storočie, kedy sa mi opisované scény javili máličko prehnané, ale možno to bolo aj tým, že sa odohrávali na samom konci príbehu. Apropo, neviem si pomôcť, ale celú dobu som mala pocit, že Lucas miluje Frances viac než ona jeho. Inak je to celkom pekný príbeh, ktorý som prečítala jedným dychom, pretože som sa nemusela nad dejom veľmi zamýšľať a radím ho skôr k oddychovej literatúre. Teraz mám rozčítanú knižku Paholok a ja a zatiaľ sa mi príbeh o Rhysovi a Juliáne páči viac, tak uvidíme, čo sa z toho vykľuje. 

Foto a text: Patrícia Brestovanská 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára