Anglický hrdina (2011) - Suzanne Enoch

Autorka: Suzanne Enoch 

Anglický názov: England´s Perfect Hero, 2004

Český názov: Anglický hrdina (2011) 

Slovenský názov: nevyšlo 

Obdobie príbehu: 

Počet strán: 272

Séria: Lessons in love: Pokořený svudce (2010), Londýnsky prostopášník (2010),  

Vydavateľstvo: Domino 

Žáner: historický a ľúbostný román, erotika

Hodnotenie: **** (veľmi dobré) 

Link na knihu: https://www.databazeknih.cz/knihy/lessons-in-love-anglicky-hrdina-60685

Výstraha!!! Popis knihy nižšie spomina detaily príbehu! 

Hoci išlo o tretiu časť série, začala som ju čítať ako druhú v poradí, pretože som bola nesmierne zvedavá na mĺkveho a životom ťažko skúšaného Roberta Carrowaya, ktorý sa mi zapáčil už v príbehu o Georgiane a Tristanovi. Práve preto som bola o to zvedavejšia, ako stvárni SE hlavnú ženskú postavu, no sa mi o niečo menej páčila než jej priateľky Evie a Georgie, nakoľko sa mi zdala trochu nerozhodná a možno poslušnejšia, než by som od nej očakávala. Aj ona si spísala zoznam pravidiel, kde sa rozhodla dať príučku jednému z londýnskych nemravníkov, pričom jej voľba padla na bývalého vojaka lorda Geoffreyho Newcombea, ktorý podľa môjho názoru patril k najhorším a najnezaujímavejším postavám v knihe. Slečna Lucinda Barrettová, ako dcéra vplyvného generála sa snaží vyjsť v ústrety svojmu otcovi a nájsť si manžela podľa otcovho gusta a hoci sa jej arogantný Geoffrey páči, myšlienka na ich spojenie sa jej pozdáva o to väčšmi, že si ho obľúbil aj generál August Barrett, ktorému pomáha s čítaním a písaním jeho denníkov. Mladá žena nemá ani poňatia, že ju Robert už tri roky tajne zbožňuje a keď jej navrhne, že sa stane kľúčom k získaniu Geoffreyovho srdca, napokon súhlasí, dúfajúc, že bude viesť praktický a jednoduchý život. Nič však nejde podľa jej predstáv a všetko sa väčšmi skomplikuje, keď Lucinda zistí, že ju Robert, ktorého považuje iba za priateľa neskonale priťahuje a ona mu nevie odolať. A hoci medzi nimi čoskoro vzbĺkne vášeň, spočiatku ostýchavý Róbert si veľmi neverí a takmer prenechá dámu svojho života jej falošnému nápadníkovi. Keď sa ešte stane v generálových očiach vlastizradcom, tak šanca, že získa jeho dcéru je takmer mizivá, no od toho sú ti správni priatelia, aby dali hlavy dokopy a boli dotyčnému oporou... Aj napriek tomu, že v prvých dvoch častiach sa neustále riešila povesť hlavnej hrdinky, v tomto príbehu si s ňou veľkú hlavu spisovateľka veru nerobila, nakoľko Lucinda o svoju nevinnosť prišla s Robertom bez výčitiek svedomia a ani raz sa nepoukázalo na to, že by mala kvôli tomu zostať na ocot. Trošku mi tiež prekážalo, ako ľahko sa nechala Geoffreyom okúzliť a hrať hru podľa neho, keď bezostyšne ponižoval ľudí, ktorých milovala a navyše o ňom vedela, aký je to nafúkanec a zbabelec. Inak bol príbeh pekný, aj keď ma až tak neoslnil práve kvôli nerozhodnej Lucinde. 

Foto a text: pb

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára